........................................................................................................................................ کسانی که در شرف طلاق هستند حتما بخوانند!!!!!!!!



آپلود عکس
تاریخ : سه شنبه 28 آذر 1391
بازدید : 2533
نویسنده : ad panel

 

چـــــرا فکر می کنید طلاق کار خوبی هستش؟!
 
 
طلاق غم انگیزترین پدیده ی اجتماعی است که آثار شومش همواره متوجه کودکان به عنوان نخستین قربانیان بوده است.

اینجا را با پارک اشتباه گرفته ، اولین بار است که پدر و مادرش را با هم ، آن هم در کنار هم ، روی صندلی هایی به جز فضای خانه می بیند ، تا ته سالن بدو بدو می کند و بر می گردد ، شادی کودکانه ای سر می دهد و از سرو کلّه ی صندلی ها بالا می رود ، عاشق اینجا شده ، الان چند هفته ایست که اینجا می آید ، خوشحال است ، چون دیگر قرار نیست با گریه ، التماس کند پدرومادرش او را به پارک ببرند.

اینجا اگر چه پارک نیست اما برایش لذت بخش است چرا که کلی دوست پیدا کرده ، دوستانی که مثل او این تفریح را دوست دارند ، کیف و حالش که با صندلی ها تمام می شود ، به طرف راه پله ها می دود ، پله ها را یکی دو تا می کند و بالا و پایین می رود.

گاهی با دوستان قد و نیم قدش توی راه پله ها مسابقه می گذارد و هر بار از ته دل می خندد ، کودکانی که مثل او به دور از تمام دغدغه های دنیای بزرگترها و به دور از تمام نگرانی ها گام برمی دارند ، چهره های معصومی که غافل از اتفاقات دور و برشان ، مظلومانه بهم لبخند می زنند.

چند قدم آن سوتر ، توی راهروهای سرد دادگاه خانواده ، درست مقابل دنیای شادِ کودکان دو نفر می روند تا برای همیشه دنیایشان را از هم جدا کنند ، دو نفر که به زور صندلی های دادگاه را تحمل می کنند و هزار بار آرزو می کنند تا آخرین بار باشد که همدیگر را می بینند.

نگاه بُهت زده ی کودکان

ناگهان صداها بلند می شود ، گاهی شکل فریاد به خود می گیرد ، طوری که شادی کودکان در پس آن گم می شود ، دوباره پارک کودکان تبدیل به محیط ناخوشایند خانه می شود ، دوباره فریاد و جیغ ، دوباره داد و بیداد ، دوباره گریه و کتک و کتک کاری.

کودکان همچنان بُهت زده به اتفاقاتِ راهروهای سردِ دادگاه می نگرند ، انگار سالهاست که شادی را فراموش کرده اند.

جدایی کودک از فضای صمیمی خانواده

کم کم صندلی های دادگاه خالی می شوند ، شادی کودکان پایان می یابد و صدای گریه راهروهای سرد دادگاه را به لرزه می اندازد ، کودک باید بین پدر و مادر یکی را انتخاب کند ، بغضش می ترکد ، دنیای کودکانه اش روی آب ، وحشیانه بالا و پایین می رود ، او بیگناه قربانی نا آگاهی والدین می شود و زندگیش نابود!!!

طلاق غم انگیز ترین پدیده های اجتماعی

زندگی در دنیای صنعتی همه مسایلش متفاوت است وگاه عجیب غریب ،تولد ،بزرگ شدن ، ازدواج  و طلاق …

تا چند سال پیش طلاق پدیده ای مذموم و قبیح در جامعه بشمار می رفت وافراد تنها در شرایط سخت به فکر طلاق  می افتادند یا گاه آنقدر در پیچ وخم مراحل قانونی سر در گم می شدند که حتی از طلاق گرفتن هم انصراف می دادند اما امروزه با گسترش نوعی از طلاق دیگر نیاز نیست کفش آهنین برای جدا شدن از هم بپوشند آنها می توانند با چاشنی گذشت (بخشش مهریه)براحتی به دادگاه مراجعه وپس از مدت کوتاهی از دادگاه خارج شوند ویک نفس عمیق بکشند وبگویند آزاد شدم .

طلاق در زمره غم انگیز ترین پدیده های اجتماعی است که تعادل انسانها را بر هم زده و آثار شومی را در جامعه بر جا می گذارد و این منجر به کاهش انسجام ویکپارچگی اجتماع می شود و سنگ بنای اجتماع را از هم می گسلد.

همچنین زمانی که جامعه در معرض آسیبهای بنیادی است روابط اجتماعی بیمار می شود و فساد گوشه گوشه جامعه رادر بر می گیرد.

راهکارهای طلاق

در سالهای اخیر طلاق به یک روند معضل مهم اجتماعی تبدیل شده است و متاسفانه روز به روز افزایش میابد.

امروزه شاهد از هم گسیختن بسیاری از پیوند های زناشویی هستیم که در اثر این روند  فرزند و یا فرزندان آنها در اثر  عدم توجه والدین صدمه های روحی و روانی فرآوانی می بینند ، بطور کلی ساختار عاطفی کودک از سنین ۵-۴ ماهگی شکل می گیرد  و اگر این کودک در یک خانواد ه ای بزرگ شود که هیچ محبتی نبیند بی شک در رفتار کودک تاثیر می گذارد ، کارشناسان بر این باورند که درگیریها و جدالهای که بین والدین صورت می گیرد هیچ وقت از ذهن بچه ها بیرون نمی رود و یادآوری آن خاطرات تلخ در بزرگسالی ،افسردگی برای او پدید می آورد و اگر نگاهی به راهروهای دادگاه بیندازیم ویا گذرمان  به آنجا بیفتد چه بسیار زنان ومردانی را می بینیم که با بچه های قدونیم ومعصوم در راهروها نشسته اند.

در کلام بشری کمتر واژه ای رابتوان به تلخی طلاق سراغ داشت که حکایت از غمها ، دردها ، رنجها و جدایی انسانها کند ، واژه ای که نمایانگر وجود اقیانوس متلاطم ونا امنی برای کودکان بی گناه است که گاهی از ضربات طوفانهای سهمگین آنها تا پایان عمر رهایی کامل نمی یابد .

آثار منفی طلاق

صدمات روحی ناشی از طلاق فقط بعد از جدایی والدین بوجود نمی آید ، این خسارت از پیش از جدایی شروع شده ودر زندگی آنها تاثیر ناگواری دارد .

خانواده مثل یک عمارتی است که دو ستون دارد واین دو ستون پدر ومادر هستند.

اولین ضرر طلاق این است که بنیان خانواده تخریب می شود ، اثر منفی دیگر طلاق این است که خانمها تا حدودی امنیت اجتماعی خودشان را از دست می دهند.

زمینه ارتکاب جرم در فرزندان طلاق بیشتر است
فرزندان خانواده‌های متلاشی شده به علت فقدان سرپرست و نداشتن تربیت مناسب و نداشتن مونسی در خانواده با افراد ناباب آشنا شده و مستعد ارتکاب هرگونه جرم می‌شوند.
عده‌ای از مردم با قصد فرار از مشکلات به دامان طلاق پناه می‌برند و غافل از آنکه به بعد از طلاق، مشکلاتی به مراتب بزرگتر از زمان زناشویی گریبانگیرشان می‌شود.

رشد ۳۹ در صدی آمار طلاق در سال جاری

رئیس کل دادگستری دادگاههای عمومی و انقلاب شهرستان کرمان گفت: در ۴ماهه نخست سال جاری ۳۷۰مورد صدور حکم طلاق به در خواست زوجه در کرمان صورت گرفته که این میزان در ۴ماهه نخست سال گذشته ۲۶۶مورد بوده است که این رشد ۳۹ در صدی آمار طلاق را در سال جاری نشان می دهد.

ماشاالله ابراهیمی خاطر نشان کرد: صدور حکم طلاق به در خواست زوج در شهر کرمان در ۴ماهه نخست سال گذشته ۴۸ مورد بوده که این آمار در ۴ماهه نخست سال جاری به ۶۹ مورد رسیده است که ۴۴درصد رشد داشته است.

وی میزان طلاق های توافقی در کرمان را در ۴ماهه نخست سال گذشته را۳۵۹مورد عنوان کرد و افزود: این آمار در سال جاری به ۳۸۷مورد رسیده است.

میزان ورودی پرونده های خانواده در کرمان۴درصد رشد داشته است

ابراهیمی همچنین میزان ورودی پروندههای خانواده رادر ۴ماهه نخست سال جاری را ۲ هزارو ۶۰۶ مورد عنوان کردکه این میزان نسبت به سال گذشته ۴درصد رشد داشته است .

استان کرمان از لحاظ آمار طلاق ، رتبه ۸کشور را دارد

رئیس کل دادگستری دادگاههای عمومی و انقلاب شهرستان کرمان گفت: استان کرمان از لحاظ آمار طلاق رتبه ۸کشور رابه خود اختصاص داده است .

رئیس کل دادگستری دادگاههای عمومی و انقلاب شهرستان کرمان  با بیان اینکه ۳۰ درصدپرونده های خانواده که به واحدهای مشاوره ارجاع می شوند به صلح وسازش منتهی می شوند.

ابراهیمی علت اصلی اختلاف در خانواده ها و طلاق را نارضایتی جنسی ، اعتیاد و تورم عنوان کرد و اظهار داشت:۷۰درصد طلاقها را نارضایتی جنسی و۳۰درصد به دلیل مشکلات دیگر نظیر تورم و اعتیاد است.

ابراهیمی گفت: استان کرمان از لحاظ آمارطلاق رتبه ۸کشور رابه خود اختصاص داده است .

وی از برگزاری برنامه های آموزشی توسط واحد های مشاوره برای کاهش آمار طلاق در کرمان خبر داد و از دختران وپسران جوان خواست قبل از ازدواج مهارتهای زندگی را به صورت کلی و جزیی در واحدهای مشاوره آموزش ببینند و بعد وارد زندگی زناشویی شوند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در حال حاظر هیچ زوجی به دلیل نپرداختن مهریه به زندان نمی روند یادآور شد: خانم ها باید توجه ویژه ای به سرمایه گذاری و درآمد  و دارایی همسرانشان داشته باشند که زوج اموال خود را به نام دیگری سرمایه گذاری ننماید.

کاش می شد که نرفت ، کاش می شد که بمانیم و بسازیم خانه ای با دل عشق ، حرف از ماندن نیست ، پای رفتن لنگ است.


لطفا به اشتراک بگذارید: .... axomaxCdHmP.gif

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: برای عضویت در سایت کلیک کنید

آیا می دانید که اگر شما در حال حمل قرآن باشید ............................ شیطان دچار درد شدید در سر میشود و باز کردن قرآن ، شیطان را تجزیه می کند و با خواندن قرآن ، به حالت غش فرو میرود و خواندن قرآن باعث در اغما رفتنش میشود و آیا شما می دانید که هنگامی که می خواهید دوباره به این پیام را به دیگران ارسال کنید شیطان سعی خواهد کرد تا شما را منصرف کند فریب شیطان را نخور پس این حق را دارید که این پست رو کپی کنید و توی وب هاتون بذارید التماس دعا ☺☺☺☺☺
نه تو می مانی و نه اندوه و نه هیچیک از مردم این آبادی... به حباب نگران لب یک رود قسم، و به کوتاهی آن لحظه شادی که گذشت، غصه هم می گذرد، آنچنانی که فقط خاطره ای خواهد ماند... لحظه ها عریانند. به تن لحظه خود، جامه اندوه مپوشان هرگز _______________,*-:¦:-* ___0♥0♥_____♥0♥0,*-:¦:-* _0♥0000♥___♥0000♥0,*-:¦:-* 0♥0000000♥000000♥0,*-:¦:-* 0♥00000000000000♥0,*-:¦:-* _0♥000000000000♥0,*-:¦:-* ___0♥00000000♥0,*-:¦:-* _____0♥000♥0,*-:¦:-* _______0♥0,*-:¦:-* _____0,*-:¦:-* ____*-:¦:-*_____0♥0♥____♥0♥0 __*-:¦:-*____0♥0000♥___♥000♥0 _*-:¦:-*____0♥0000000♥000000♥0 _*-:¦:-*____0♥00000000000000♥0 __*-:¦:-*____0♥000000000000♥0 ____*-:¦:-*____0♥00000000♥0 ______*-:¦:-*_____0♥000♥0 _________*-:¦:-*____0♥0 ______________,*-:¦:-* ........¸,.•´¨`•.( -.- ).•´¨`•.,¸ ¨`•-☆•--( “)(“ )-•-☆........¨`•-☆•--( “)(“ )-•-☆ _______________,*-:¦:-* ___0♥0♥_____♥0♥0,*-:¦:-* _0♥0000♥___♥0000♥0,*-:¦:-* 0♥0000000♥000000♥0,*-:¦:-* 0♥00000000000000♥0,*-:¦:-* _0♥000000000000♥0,*-:¦:-* ___0♥00000000♥0,*-:¦:-* _____0♥000♥0,*-:¦:-* _______0♥0,*-:¦:-* _____0,*-:¦:-* ____*-:¦:-*_____0♥0♥____♥0♥0 __*-:¦:-*____0♥0000♥___♥000♥0 _*-:¦:-*____0♥0000000♥000000♥0 _*-:¦:-*____0♥00000000000000♥0 __*-:¦:-*____0♥000000000000♥0 ____*-:¦:-*____0♥00000000♥0 ______*-:¦:-*_____0♥000♥0 _________*-:¦:-*____0♥0 ______________,*-:¦:-* ........¸,.•´¨`•.( -.- ).•´¨`•.,¸ ........¨`•-☆•--( “)(“ )-•-☆

به نظر شما میشه با دوز و کلک به جایی برسیم؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبسایت سرگرمی موچول:moochool و آدرس moochool.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.